Intro tekst: We stoppen niet met spelen omdat wij oud worden. We worden oud omdat wij stoppen met spelen..
Artikeltekst:
Dus stop niet met spelen, blijf het kind in je naar boven halen....
Fun blijft !!
We stoppen niet met spelen omdat wij oud worden. We worden oud omdat wij stoppen met spelen..
Dus stop niet met spelen, blijf het kind in je naar boven halen....
Fun blijft !!
Raadplegingen: 714
Geschreven op .
Publicatiedatum: 24-03-2022
Intro foto:
Intro tekst: Gillian is een zevenjarig meisje dat op school niet stil kan zitten.
Ze staat voortdurend op, wordt afgeleid, vliegt met haar gedachten en volgt geen lessen.
Artikeltekst:
Haar leraren maken zich zorgen om haar, straffen haar, schelden haar, belonen de paar keer dat ze attent is, maar niets helpt, zij, Gillian, weet niet hoe ze moet zitten en kan niet oplettend zijn.
Als ze thuiskomt, straft haar moeder haar ook.
Dus zij, Gillian, heeft niet alleen slechte cijfers en straffen op school, maar ze lijdt ook thuis door hen.
Op een dag wordt Gillian's moeder naar school geroepen.
De dame, verdrietig als iemand wachtend op slecht nieuws, pakt haar hand en gaat naar de gesprekskamer. De leraren spreken van ziekte, van een duidelijke stoornis. Misschien is het hyperactiviteit of misschien heeft ze een medicijn nodig.
Tijdens het interview komt er een oude leraar aan die het kleine meisje kent.
Hij vraagt alle volwassenen, moeder en collega's, om hem te volgen naar een aangrenzende kamer van waaruit ze nog steeds te zien is.
Als hij weggaat, vertelt hij Gillian dat ze snel terug zullen zijn en zet een oude radio met muziek aan.
Omdat het meisje alleen in de kamer is, staat ze onmiddellijk op en begint ze op en neer te bewegen en de muziek in de lucht achterna te jagen met haar voeten en haar hart.
De leraar glimlacht als de collega's en de moeder naar hem kijken met een blik tussen verward en medelevend, zoals vaak gebeurt naar de ouderen.
Dus hij zegt: "Zie je? Gillian is niet ziek, Gillian is een danseres!"
Hij raadt haar moeder aan haar mee te nemen naar een dansles en dat haar collega's haar af en toe laten dansen.
Ze volgt haar eerste les en als ze thuiskomt, zegt ze tegen haar moeder: "Iedereen is zoals ik, niemand kan daar stilzitten!"
In 1981, na een carrière als danseres, het openen van haar eigen dansacademie en het ontvangen van internationale erkenning voor haar kunst, werd Gillian Lynne de choreograaf van de musical "Cats".
Hopelijk vinden alle "anders zijnde" kinderen volwassenen die in staat zijn hen te verwelkomen voor wie ze zijn en niet voor wat ze missen.
Lang leve de anders zijnden, het zwarte schaapje en de onbegrepenen. Zij zijn degenen die schoonheid creëren in deze wereld ...
EVBalans, coaching, familie opstellingen en systemische coaching
Gillian is een zevenjarig meisje dat op school niet stil kan zitten.
Ze staat voortdurend op, wordt afgeleid, vliegt met haar gedachten en volgt geen lessen.
Haar leraren maken zich zorgen om haar, straffen haar, schelden haar, belonen de paar keer dat ze attent is, maar niets helpt, zij, Gillian, weet niet hoe ze moet zitten en kan niet oplettend zijn.
Als ze thuiskomt, straft haar moeder haar ook.
Dus zij, Gillian, heeft niet alleen slechte cijfers en straffen op school, maar ze lijdt ook thuis door hen.
Op een dag wordt Gillian's moeder naar school geroepen.
De dame, verdrietig als iemand wachtend op slecht nieuws, pakt haar hand en gaat naar de gesprekskamer. De leraren spreken van ziekte, van een duidelijke stoornis. Misschien is het hyperactiviteit of misschien heeft ze een medicijn nodig.
Tijdens het interview komt er een oude leraar aan die het kleine meisje kent.
Hij vraagt alle volwassenen, moeder en collega's, om hem te volgen naar een aangrenzende kamer van waaruit ze nog steeds te zien is.
Als hij weggaat, vertelt hij Gillian dat ze snel terug zullen zijn en zet een oude radio met muziek aan.
Omdat het meisje alleen in de kamer is, staat ze onmiddellijk op en begint ze op en neer te bewegen en de muziek in de lucht achterna te jagen met haar voeten en haar hart.
De leraar glimlacht als de collega's en de moeder naar hem kijken met een blik tussen verward en medelevend, zoals vaak gebeurt naar de ouderen.
Dus hij zegt: "Zie je? Gillian is niet ziek, Gillian is een danseres!"
Hij raadt haar moeder aan haar mee te nemen naar een dansles en dat haar collega's haar af en toe laten dansen.
Ze volgt haar eerste les en als ze thuiskomt, zegt ze tegen haar moeder: "Iedereen is zoals ik, niemand kan daar stilzitten!"
In 1981, na een carrière als danseres, het openen van haar eigen dansacademie en het ontvangen van internationale erkenning voor haar kunst, werd Gillian Lynne de choreograaf van de musical "Cats".
Hopelijk vinden alle "anders zijnde" kinderen volwassenen die in staat zijn hen te verwelkomen voor wie ze zijn en niet voor wat ze missen.
Lang leve de anders zijnden, het zwarte schaapje en de onbegrepenen. Zij zijn degenen die schoonheid creëren in deze wereld ...
Bron onbekend
Liefs Elly
06 -51 29 37 20
EVBalans, coaching, familie opstellingen en systemische coaching
Raadplegingen: 725
Geschreven op .
Publicatiedatum: 24-03-2022
Intro foto:
Intro tekst: Een jaar geleden ben ik geslaagd voor mijn wandelcoaching, wat ben ik blij dit proces gestart te zijn. Beste beslissing ooit!
Intro tekst: Vandaag heb ik een mooi Webinar gevolgd "Alles is Gezondheid" over Natuur op recept: samen op pad voor een groene gezonde-leefstijl.
Artikeltekst:
Vanaf 2021 ben ik wandelcoach en wandel ik met en in de natuur en ik heb daar zeer mooie resultaten behaald. Clienten meenemen vanuit hun hoofd naar hun hart!
Buiten bewegen in de natuur en met bewuste aandacht aanwezig zijn zonder oordeel (mindfulness). Daarnaast besteed ik aandacht aan de effecten van een gezonde #ademhaling op je #gezondheid . Deze unieke combinatie heeft zich al jarenlang bewezen dat het leidt tot minder #stress en meer #energie .
Graag organiseer ik een Clinic voor professionals om te laten zien wat coachen in de natuur voor cliënten kan opleveren, laat mij maar weten waar en wanneer en ik leg het graag aan u uit.
Vanaf 2021 ben ik wandelcoach en wandel ik met en in de natuur.
Buiten bewegen in de natuur en met bewuste aandacht aanwezig zijn zonder oordeel (mindfulness). Daarnaast besteed ik aandacht aan de effecten van een gezonde #ademhaling op je #gezondheid . Deze unieke combinatie heeft zich al jarenlang bewezen dat het leidt tot minder #stress en meer #energie .
Graag organiseer ik een Clinic voor professionals om te laten zien wat coachen in de natuur voor cliënten kan opleveren, laat mij maar weten waar en wanneer en ik leg het graag aan u uit.
Vandaag heb ik een mooi webinar gevolgd "Alles is Gezondheid" over Natuur op recept: samen op pad voor een groene gezonde-leefstijl.
Vanaf 2021 ben ik wandelcoach en wandel ik met en in de natuur.
Buiten bewegen in de natuur en met bewuste aandacht aanwezig zijn zonder oordeel (mindfulness). Daarnaast besteed ik aandacht aan de effecten van een gezonde #ademhaling op je #gezondheid . Deze unieke combinatie heeft zich al jarenlang bewezen dat het leidt tot minder #stress en meer #energie .
Graag organiseer ik een Clinic voor professionals om te laten zien wat coachen in de natuur voor cliënten kan opleveren, laat mij maar weten waar en wanneer en ik leg het graag aan u uit.
Raadplegingen: 726
Geschreven op .
Publicatiedatum: 21-03-2022
Intro foto:
Intro tekst: Coachen met de natuur is een vorm van wandelcoaching die veel verder gaat dan alleen praten en wandelen. Bij natuurcoaching maken we veelvuldig gebruik van metaforen en symboliek.
Artikeltekst:
Symbolen kunnen je helpen buiten je eigen kaders te denken. Een symbool plaatst de situatie buiten jezelf, waardoor je er gemakkelijker van een afstand naar kan kijken. Door vervolgens het symbool nauwkeurig te bestuderen en er vragen over te stellen, leg je weer de verbinding naar binnen, daar waar gevoel en inzicht te vinden zijn.
Vrijdag liep ik met mijn client een pad op en ik vroeg, wat zie jij?
Een pad met veel obstakels en plassen, lastig om daar te lopen...
Maar als je verder kijkt wat zie je dan nog meer.
Na enige tijd nadenken, toch wel veel ruimte om langs de obstakels en de plassen te komen!
Heel de weg hebben wij het over paden gehad, brede paden, smalle paden, steile paden, enge paadjes, groene paden, gesplitste paden, heel veel keuzes.
En je kunt kiezen op je gebaande pad te blijven of kiezen om er van af te gaan en te voelen hoe het daar is. Misschien valt het mee en is is het minder eng en spannend. #voelen
Ga maar ervaren hoe het is, ik blijf dicht bij je en loop steeds met je mee❤.
Wat is het toch fijn om te coachen met en in de natuur.
Coachen met de natuur is een vorm van wandelcoaching die veel verder gaat dan alleen praten en wandelen. Bij natuurcoaching maken we veelvuldig gebruik van metaforen en symboliek.
Symbolen kunnen je helpen buiten je eigen kaders te denken. Een symbool plaatst de situatie buiten jezelf, waardoor je er gemakkelijker van een afstand naar kan kijken. Door vervolgens het symbool nauwkeurig te bestuderen en er vragen over te stellen, leg je weer de verbinding naar binnen, daar waar gevoel en inzicht te vinden zijn.
Vrijdag liep ik met mijn client een pad op en ik vroeg, wat zie jij?
Een pad met veel obstakels en plassen, lastig om daar te lopen...
Maar als je verder kijkt wat zie je dan nog meer.
Na enige tijd nadenken, toch wel veel ruimte om langs de obstakels en de plassen te komen!
Heel de weg hebben wij het over paden gehad, brede paden, smalle paden, steile paden, enge paadjes, groene paden, gesplitste paden, heel veel keuzes.
En je kunt kiezen op je gebaande pad te blijven of kiezen om er van af te gaan en te voelen hoe het daar is. Misschien valt het mee en is is het minder eng en spannend. #voelen
Ga maar ervaren hoe het is, ik blijf dicht bij je en loop steeds met je mee❤.